BEKNOPTE ALGEMENE HUUR- EN GEBRUIKSVOORWAARDEN SAFE RUIMTEVERHUUR
BEKNOPTE ALGEMENE HUUR- EN GEBRUIKSVOORWAARDEN SAFE RUIMTEVERHUUR
Op alle huurovereenkomsten van Hekman Holding BV en SAFE Ruimteverhuur BV, hierna te noemen SAFE, zijn van toepassing de Algemene Huur- en Gebruiksvoorwaarden SAFE Ruimteverhuur, hierna te noemen de Algemene Huur- en Gebruiksvoorwaarden. Door ondertekening van een contract bevestigt huurder deze te kennen en met het gestelde daarin akkoord te gaan. Deze beknopte algemene huur- en gebruiksvoorwaarden bevatten enkele van de voornaamste condities. Bij discrepantie prevaleert de uitgebreide versie. De volledige Algemene huur- en
gebruiksvoorwaarden en het uitgebreide huishoudelijk reglement ligt ter inzage op kantoor en zichtbaar op de website. (www.ruimteverhuur.nl)
1) Staat: Huurder verklaart dat het gehuurde in goede staat en zonder gebreken door verhuurder aan het begin van de huurovereenkomst is opgeleverd. Huurder dient er voor te zorgen dat het gehuurde in goede staat en zonder gebreken blijft, dit behoudens normale slijtage en veroudering. Huurder dient aan het einde van de huurovereenkomst het gehuurde als zodanig geheel ontruimd en schoongemaakt aan SAFE op te leveren. Huurder is verplicht tijdig verhuurder op de hoogte te stellen van eventuele opgetreden schade.
2) Betalingscondities: De huur dient vooruit te worden betaald. SAFE stuurt alleen facturen op verzoek, per e-mail. Het is de verantwoordelijkheid van huurder de huurbetalingen tijdig te verrichten. De huur wordt middels een automatische incasso geïncasseerd.
3) Automatische incasso: Huurder machtigt SAFE de huurtermijnen automatisch te incasseren. Indien huurder geen machtiging wenst af te geven, dan berekent SAFE een toeslag van 2% van de huurtermijn met BTW en overige kosten, met een minimum per maandelijkse periode van € 5,-.
4) Borgsom: De door huurder voorafgaand aan de huurperiode te betalen borgsom is gelijk aan minimaal één huurtermijn vermeerderd met BTW en overige kosten, met een minimum van € 75,-. De borgsom wordt binnen 5 weken na eindigen van de huur terugbetaald, mits huurder aan al
haar verplichtingen ingevolge de huurovereenkomst heeft voldaan en het gehuurde in goede staat is opgeleverd.
5) Te late betaling: SAFE berekent in dat geval administratiekosten van 10% van de huurtermijn voor elke maandelijkse periode of gedeelte daarvan, tot de achterstand is weggewerkt. SAFE behoudt zich in deze periode het recht voor huurder de toegang tot het gebouw of het gehuurde
te ontzeggen. Blijft huurder ook na herhaalde sommatie in gebreke, dan kan SAFE het contract beëindigen en het gehuurde ontruimen. Indien SAFE zich genoodzaakt ziet een juridische procedure tegen huurder aanhangig te maken, dan zijn alle daarmee gemoeide kosten volledig voor
rekening van huurder.
6) Verzekering en aansprakelijkheid: SAFE is niet aansprakelijk voor schade aan persoon of goed van huurder, hoe ook ontstaan. Huurder is verplicht zelf voor een verzekering te zorgen.
7) Wijziging: Huurder is verplicht eventuele wijzigingen in zijn/haar persoonlijke gegevens, waaronder in ieder geval verstaan wordt NAW, telefoonnummer en e-mailadres SAFE te berichten.
8) Sleutel: Huurder stelt aan SAFE een kopie van de sleutel ter beschikking en machtigt deze om in geval van een calamiteit het gehuurde te betreden. En indien dit wordt opgedragen door politie of overige bevoegde overheidsinstellingen.
9) De huurprijs: Dit is de kale huurprijs. De eventuele kosten voor energie/water, vuilafvoer en BTW zijn niet inbegrepen.
10) Levering energie en water: SAFE kan hier desgewenst in voorzien. Elektra: er geldt een vast tarief per ruimte gebaseerd op het aantal m2 / gemiddeld verbruik. Verrekening vindt plaats op basis van de KWH tussenmeters. Gas: er geldt een vast tarief per ruimte gebaseerd op het aantal m2 / gemiddeld verbruik. Verrekening vindt plaats op basis van de geplaatste warmte(verbruik)meters op de radiotoren in de ruimte. Periodiek vindt er controle plaats. Blijkt het verbruik hoger, dan volgt een afrekening en een vaststelling van een (vernieuwd) tarief. In een eindafrekening worden betaalde voorschotten verrekend. Het tarief is inclusief een vergoeding voor administratie en infrastructuur en algemene ruimtes. Water: SAFE hanteert hiervoor een vasttarief.
11) Prijswijziging: SAFE heeft het recht haar huurtarieven en servicekosten te wijzigen met inachtneming van een termijn van een maand na schriftelijke kennisgeving. Normaliter gebeurt dit halfjaarlijks.
12) Toegang: SAFE behoudt zich het recht voor onbevoegden de toegang tot het pand en het buitenterrein te weigeren of van het complex of terrein te verwijderen. Het is huurder niet toegestaan andere, derden toegang te verlenen tot het complex en/of gehuurde, noch sleutel(s) en
toegangspas(sen) over te dragen.
13) Gebruiksdoel: Huurder verklaart het gehuurde alleen te gebruiken voor het doel als in de overeenkomst gesteld. Het is niet toegestaan ontvlambare of oplosbare stoffen, afvalstoffen en aan bederf onderhevige zaken of levende have in gehuurde op te slaan of te laten verblijven.
Gebruikt huurder het gehuurde niet overeenkomstig het aangegeven doel, dan heeft SAFE het recht het gehuurde direct te ontruimen, af te sluiten en de huurovereenkomst te beëindigen.
14) Pand- en retentierecht: Huurder verleent SAFE een pand- en een retentierecht op de zich in het gehuurde bevindende goederen, in geval huurder de betalingsverplichtingen niet nakomt.
15) Huishoudelijk reglement: Huurder is bekend dat SAFE een huishoudelijk reglement hanteert. De verkorte versie is zichtbaar op diverse plaatsen in het pand.
16) Beëindiging overeenkomst: Een huurovereenkomst voor bepaalde tijdsduur eindigt op de einddatum zoals in het contract aangegeven. Tussentijdse opzegging is niet mogelijk. Verlening voor dezelfde periode, gebeurt in wederzijds overleg. Een huurovereenkomst voor onbepaalde
tijdsduur kan wederzijds worden opgezegd tegen de eerste dag van de maandelijkse huurperiode, met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal één maand. De opzegging dient schriftelijk te gebeuren.
VOORWAARDEN SLEUTEL(S) en TOEGANGSPAS(SEN) UITGIFTE
Ondergetekende, hierna te noemen huurder, verklaart van SAFE een sleutel(s) en/of toegangspas(sen) te hebben ontvangen, kennis te hebben genomen van onderstaande voorwaarden en hiermede akkoord te gaan.
artikel 1 Huurder gebruikt de sleutel(s) en toegangspas(sen) uitsluitend om toegang te verkrijgen tot zijn gehuurde.
artikel 2 Het gebruik van de sleutel(s) en toegangspas(sen) is persoonsgebonden en het is niet toegestaan deze aan derden te overhandigen, tenzij hiervoor tevoren door de manager van SAFE toestemming is verleend. Indien huurder deze verplichting niet nakomt, behoudt SAFE zich het recht voor de betrokkene(n) de toegang tot het pand te weigeren en de sleutel(s) / toegangspas(sen) in te nemen.
artikel 3 Bij verlies van de sleutel(s) en toegangspas(sen) is de huurder verplicht dit binnen 24 uur te melden aan de manager van SAFE of de door haar aangestelde bewakingsbeambten. De kosten voor vervanging van een sleutel of toegangspas bedraagt € 25,- excl. BTW.
artikel 4 SAFE heeft het recht om, in geval van een betalingsachterstand, huurder de toegang tot het complex te ontzeggen en de sleutel(s) / toegangspas(sen) te deactiveren. In geval van een dergelijke achterstand, maar ook indien huurder overlast veroorzaakt in welke vorm dan ook, is de huurder gehouden om bij de eerste sommatie de sleutel(s) / toegangspas(sen) aan SAFE te overhandigen.
artikel 5 Bij beëindiging huurovereenkomst zal huurder op de laatste dag van de contractuele huurperiode de sleutel(s) / toegangspas(sen) bij SAFE inleveren.
artikel 6 Huurder dient; het gehuurde, gang en/of buitenterrein deugdelijke wijze af te sluiten.
T 0165-533 530
roosendaal@ruimteverhuur.nl
T 0570-630 520
deventer@ruimteverhuur.nl